Wednesday, November 10, 2010

How Make Dog Stools Hard

The Fun Theory


Today rebuke from one of the drawers of memory a university exam a few years ago.
The book in question is called IN - LUSIO [The training game as aesthetics, C. Gily, Grauss 2000 edition], a treatise on aesthetics and theory of communication that is based on a simple assumption efficace: il gioco come in-lusio .

In effetti giocare è un pò come sognare, allontanarsi dalla realtà e trascenderne.
E' guardare le cose da un proprio ostinato punto di vista, con l'ottimismo di chi sa essere padrone del gioco.
L' In-lusio non dà il senso della realtà, ma costruisce il futuro, l'azione.
Il gioco è la capacità di costruire sistematicamente una realtà altra, senza ingerenze realistiche, ma che contemporaneamente può essere utile alla realtà.
Basti pensare agli esperimenti ludico didattici che sempre più spesso prendono piede nelle scuole e nei laboratori.
In quest'ottica l'elemento centrale for the understanding of the game is to see it as an act of thought acquaintance, how to build - not just learning - the idea of \u200b\u200bsocial life, work and culture.

How come I missed this in mind??
Thanks to an alert by Enrico Russo (former organizer of the Late Show Night Bus), once production and realization of qulche play device that is socially useful.
Especially, with regard to the waste problem in which our city is jammed for too long, but not only that ...

Unfortunately I could not get on blogger a trovareil modo per incorporare i video da youtube, quindi per i video vi rimando al sito The fun theory o tutt'al più al mio blog gemello http://emilianamellone.wordpress.com/2010/11/10/the-fun-theory/

Guardate e stimolate la fantasia! E poi commentate, commentate, commentate... :)
Magari riusciamo ad inventarci qualcosa per la nostra città, invece di lamentarci solamente!

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